FAQ
HÄR SVARAR VI PÅ DE VANLIGASTE FRÅGORNA
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Extra info
Byt kund
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Allmänna frågor & svar
Skicka er logotyp till oss i PNG-format via mail till info@bluescreen.se så uppdaterar vi ert system med er nya logga.
Skriv ert WorkCloud-domännamn följt av /login (xxxx.workcloud.se/login), för Bluescreen blir det exempelvis bluescreen.workcloud.se/login
Här kan era kunder logga in om det har skapats en inloggning för dem i ert kundregister.
Kontrollera först hur många tillgängliga användarlicenser ni har kvar i WorkCloud (Systeminställningar > Användare). Om ni har tillgängliga licenser lägger ni upp den nyanställde enligt instruktionerna som du hittar här.
Om det står ”0 tillgängliga av …” så kan ni skicka en beställning till oss via mail till info@bluescreen.se, där ni specificerar hur många extra licenser ni behöver.
Gå till din profil och klicka på ”Exchange”.
För kundspecifika moduler i WorkCloud hänvisas du till er kontaktperson hos oss i första hand. Annars kan du ringa till vår växel 021-421 21 00, alternativt maila oss på info@bluescreen.se
Vanligast är att resan startar i affärsmöjligheter och går vidare till offert, som sedan blir en order, arbetsorder eller ett projekt. Läs gärna mer och hämta inspiration på workcloud.se
Om ni är osäkra på hur det bästa arbetsflödet skulle se ut för just er verksamhet så är det bara att höra av er till oss så kan ni få hjälp utav någon av våra konsulter.
Ja, WorkCloud går att ladda ned som applikation i både App Store och Google Play.
Skriv in första delen av ert domännamn i appen (oftast ert företagsnamn utan diakritiska tecken, åäö = aao) och logga in med dina vanliga användaruppgifter i WorkCloud.
För Demo Demosson på Demoföretaget AB skulle det se ut såhär:
Klicka för större bilder.
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Användare
Förmodligen har ditt konto blivit låst efter för många inloggningsförsök. Kontakta din administratör.
Gå till Systeminställningar > Användare > Klicka på användaren i fråga > Klicka på gula knappen ”Lås upp”
I din profil kan du utöver dina grundläggande uppgifter såsom namn, telefon och titel även ändra användarnamn (e-post) och lösenord för inloggning i WorkCloud.
Du kan även klicka på ”Glömt lösenord” för att återställa ditt lösenord och ange ett nytt.
En affärsmöjlighet eller ett lead är en kontakt (person eller företag) som på något sätt har interagerat med ditt företag och visat intresse för företagets produkt eller tjänst.
I WorkCloud kan du enkelt och i realtid få en översikt över företagets leads och se parametrar som exempelvis uppskattat affärsvärde, sannolikhet och en geografisk översikt. Från affärsmöjlighet kan du enkelt skapa en offert eller ett projekt och låta systemet exportera all nödvändig information.
Du kan anpassa modulen efter er verksamhet genom att skapa egna faser, typer och källor. Du kan också anpassa behörigheter, filtrera på egna parametrar, skapa automatiserade regler och skapa en mängd andra anpassningar.
Ett prospekt är en potentiell kund som matchar din kundprofil med variende kvalitet. Ett lead har redan interagerat med dig eller dit företag på något sätt, oftast genom att visa intresse för er vara eller tjänst.
Offerthantering
Utöver verktyget där du kan skapa dina egna offertmallar kan du höra av dig till oss och göra helt unika offertmallar.
Nej, det går inte att ändra ordningen på fälten vid registrering av ny offert. Det går dock att aktivera/inaktivera samt välja vilka fält som ska vara obligatoriska att fylla i.
Kontrollera följande om valutan blir fel på din offert:
1. Har du skapat en prislista för den specifika valutan?
2. Ligger priset för artikeln på rätt prislista?
Läs mer om inställningar för prislistor i manualen för artikelregistret.
3. Går kunden på rätt prislista?
OBS! Om du ändrar kundens prislista efter att du skapat offerten kommer offertens valuta inte att påverkas. Du måste således makulera offerten med fel valuta och göra en helt ny. Du kan inte skapa en ny genom att kopiera befintlig offert om du vill att valutan ska ändras.
Läs mer om inställningar för kundkortet i manualen för kundregistret.
Order
Det kan vara så att ordern eller dess rader har fel ansvarig i systemet.
För att byta ansvarig på en order eller orderrader klickar du på menyn med tre punkter inne i ordern och väljer ”Ändra ansvarig”. Läs mer här.
Ja, skapa en automationsregel för alla ordrar som får status ”Färdig”. (Detta förutsätter att någon sätter statusen manuellt.)
Nej, det går inte att ändra ordningen på fälten vid registrering av ny order. Det går dock att aktivera/inaktivera samt välja vilka fält som ska vara obligatoriska att fylla i.
Ärendehantering
Ja, med hjälp av API går det att koppla samman formulär på er hemsida med WorkClouds ärendehantering och på så sätt få in ärenden via er hemsida.