Klarmarkera besvarade offerter
INFORMATION FÖR ALLA.
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Klarmarkering, export och koppling
Klarmarkera en besvarad offert
När du har en vunnen offert (oberoende om det är kunden eller användaren som har markerat den som godkänd) går du till menyn i offerten (knappen med tre punkter) och väljer “Klarmarkera offert”. När du väljer detta dyker det upp alternativ för vad som ska hända i samband med att offerten klarmarkeras.Vad ska hända efter avslutad offert?
“Skapa inte någonting” – Innebär att offerten kommer att markeras som avslutad.
“Skapa projekt från offert” – Innebär att offerten markeras som avslutad och ett projekt kommer att skapas.
“Skapa order från offert” – Innebär att offerten markeras som avslutad och en order kommer att skapas.
Exportera
Här har du möjlighet att välja vad som ska följa med från offerten till nästa modul. När du har gjort dina val, klicka på knappen “Exportera och fortsätt”.
Beroende på offertinställningarna kan vissa alternativ vara förmarkerade.
Skapad från Affärsmöjligheter #4052
Koppling till annan modul
Om du har skapat något från en annan modul, t.ex. en offert från en affärsmöjlighet, en order från en offert, ett ärende från ett objekt, osv. så kan man se kopplingen i högra hörnet av den skapade offerten/ordern/ärendet. Uppe till höger syns nämligen ett blått hörn med en ikon som speglar modulkopplingen.
Genom att ställa sig med muspekaren på ikonen kan du se om exempelvis en offert är skapad från en affärsmöjlighet och i så fall från vilken affärsmöjlighet. Genom att klicka på ikonen kommer du direkt till affärsmöjligheten i fråga.
Händelselogg & kommentarer
Aktivera menyfliken ”Händelser”
För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.
Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?”
Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.
Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.