Uppgifter och checklistor
INFORMATION FÖR ALLA.
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Att-göra-lista, påminnelser, checklistor
Påminnelser
Uppgifter är bra att använda sig av om du behöver skapa en påminnelse till dig själv eller någon annan, exempelvis för att följa upp en affärsmöjlighet eller för att få fram information med hjälp av en kollega.
Skapa uppgifter på dig själv eller andra
Antingen kan du skapa en helt fristående uppgift via plus-knappen uppe till höger i det blåa sidhuvudet, eller så skapar du en uppgift med koppling till en modul.
Koppling till modul
Gå till fliken ”Uppgifter” i modulen som du är i. Klicka på knappen ”Skapa uppgift” och fyll i den information du vill ha i uppgiften. Välj dig själv som ansvarig om du inte redan blivit vald per automatik.
En uppgift som skapas från en annan modul än modulen ”Uppgifter”, t.ex. från en affärsmöjlighet eller arbetsorder, får en koppling till affärsmöjligheten eller arbetsordern i fråga. Det syns bl.a. via ikonen i uppgiften vilken modul den tillhör.
Lägg till kalender-påminnelse
Sätt ett förfallodatum och lägg till den i kalendern om du vill ha en påminnelse via Exchange/Outlook. (Detta förutsätter att du har synkroniserat din WorkCloud-kalender med Exchange.)
Uppgift på en kollega
För att skapa en uppgift på en kollega så väljer du kollegan som ansvarig, istället för dig själv. Bocka i ”Meddela via e-post” om du vill göra kollegan extra uppmärksam på uppgiften. Din kollega får då ett e-postmeddelande om att denna har fått en uppgift samt en länk till uppgiften.
Förfallodatum
Glöm inte att sätta ett förfallodatum på uppgifterna som du skapar så att de syns i Lobbyn för dig eller dina kollegor.
Deluppgifter & anteckningar
Varje skapad uppgift kan bestå av deluppgifter och av dokumentation i form av anteckningar och filer.
Med deluppgifter kan du ytterligare bryta ner en uppgift och på ett tydligt sätt få presenterat vad som är klart och vad som är kvar att göra.
Förenkla uppgiftshanteringen genom att ladda upp filer direkt i uppgiften. Filer som exempelvis behövs för att utföra uppgiften.
Återkommande uppgifter
Välj om en uppgift ska vara återkommande eller inte. Förenkla din administration genom att lägga dina återkommande uppgifter med önskat intervall som till exempel varje fredag, varje kvartal eller den sista i varje månad och skapa påminnelser vid varje intervall.
Händelselogg & kommentarer
Aktivera menyfliken ”Händelser”
För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.
Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?”
Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.
Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.