Lägg till, skicka ut & fyll i formulär

INFORMATION FÖR ALLA.
Denna sida är under konstruktion.
Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Innehållsförteckning

Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Få svar på vanliga frågor

Kontakta oss

Lägg till formulär i ärende, arbetsorder, m.m.

Du har tre alternativ för att lägga till formulär i en specifik modul. 

Alternativ 1

Standardformulär

Det första alternativet är att du (eller administratören) väljer s.k. ”standardformulär” att läsa in i exempelvis varje ärende eller ärendetyp, affärsmöjlighet eller affärsmöjlighetstyp, osv. Detta bestäms via inställningarna för respektive modul.

Gå till modulens inställningar, hittas oftast under ”Allmänna inställningar” alternativt vid redigering av olika typer (ärendetyp, affärstyp, etc.)

Alternativ 2

Vid registrering

Det andra alternativet är att den som registrerar t.ex. ett ärende eller en affärsmöjlighet väljer att lägga till ett eller flera formulär vid registreringen av själva ärendet eller affärsmöjligheten.

Gå till modulens inställningar, hittas oftast under ”Allmänna inställningar” alternativt vid redigering av olika typer (ärendetyp, affärstyp, etc.)

Alternativ 3

Efter registrering

Det tredje alternativet 

Klicka på fliken i t.ex. ärendet och välj ”Skapa fristående formulär”.

Om du inte kan se denna flik innebär det att du inte har rätt behörighet. Kontakta i så fall din systemadministratör.

Skapa en ny xxxxx

STEG 1 – Skapa xxxxx

För att skapa en ny xxxxx, klicka på plus-knappen i modulen. Välj sedan en befintlig kund från kundregistret eller välj att skapa en ny kund.

När du har valt en kund så väljer du en kontaktperson och klickar på nästa steg.

STEG 2 – Nödvändig information

Nu kan du lägga till all nödvändig information om xxxxx. Vissa fält är märkta med en asterisk (*). Detta innebär att fälten är obligatoriska att fylla i. Vilka fält som är obligatoriska bestäms av modulens inställningar. Det gäller även för alternativen i de olika dropdown-fält som finns.

Fyll i relevanta fält såsom benämning och ändra eventuellt ifyllda fält som har hämtats från modulens inställningar.

Exempel på fält som kan vara aktiverade vid registrering av xxxx

Ansvarig – Här väljer du vem i din verksamhet som ska ansvara för xxxx.

Deadline – Lägg in en deadline så att systemet vet när det är dags att påminna dig, eller den som är ansvarig för xxxx, i lobbyn. Tänk på att den benämning du ger ärendet kan följa med till övriga moduler i systemet under xxxx gång.

Typ – Här väljer du vilken typ av xxxx det gäller.

STEG 3 – Registrera xxxxx

Klicka på ”Registrera xxxxx” när du känner dig färdig och har kontrollerat de ifyllda fälten. 

Underrubrik

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum ut tempor ex, non molestie lorem.

Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Morbi efficitur vulputate massa, eget vestibulum tortor consequat ac. Aenean vehicula ligula eu viverra venenatis. Phasellus suscipit lorem et fermentum congue. Maecenas venenatis id diam nec luctus. Aliquam pulvinar vel tellus vel vehicula. Mauris congue vitae metus non ultricies. Pellentesque a ultrices ipsum, non varius tellus.

Extra information
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum ut tempor ex, non molestie lorem. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Morbi efficitur vulputate massa, eget vestibulum tortor consequat ac. Aenean vehicula ligula eu viverra venenatis. Phasellus suscipit lorem et fermentum congue. Maecenas venenatis id diam nec luctus. Aliquam pulvinar vel tellus vel vehicula. Mauris congue vitae metus non ultricies. Pellentesque a ultrices ipsum, non varius tellus.

Rubrik 2

Underrubrik

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Vestibulum ut tempor ex, non molestie lorem.

Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. Morbi efficitur vulputate massa, eget vestibulum tortor consequat ac. Aenean vehicula ligula eu viverra venenatis. Phasellus suscipit lorem et fermentum congue. Maecenas venenatis id diam nec luctus. Aliquam pulvinar vel tellus vel vehicula. Mauris congue vitae metus non ultricies. Pellentesque a ultrices ipsum, non varius tellus.