Egna grupper

INFORMATION FÖR ADMIN.
Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Innehållsförteckning

Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Få svar på vanliga frågor

Kontakta oss

Skapa grupper med användare

Klicka på bilderna för att göra dem större.

Gå till kugghjulet för systeminställningar > ”Egna grupper”

Om du inte kan se denna flik innebär det att du inte har rätt behörighet. Kontakta i så fall din systemadministratör.

Registrera ny grupp

Skapa egna grupper genom att klicka på plusknappen och döp gruppen till något passande (t.ex. Service & reparation, Säljgruppen, osv.)

Välj i listan vilka användare i systemet som ska vara med i gruppen genom att klicka på ”Lägg till”. En användare kan tillhöra flera olika grupper.

Du kan ta bort en användare från en grupp på samma sätt som du lägger till den. Du väljer då istället knappen “Ta bort”.

När använder man egna grupper?

Ett exempel på när du kan använda dig av grupperna är i modulen “Ärendehantering”. När du skapar ett ärende kan du nämligen tilldela det till en hel grupp, för att någon i gruppen sedan ska ta över ansvaret för ärendet. Om ni har s.k. ”externa” ärenden, dvs. sådana som kommer in i WorkCloud från hemsidan eller annat systemet via API, kan ni ställa in så att dessa tilldelas en viss grupp direkt. 

» Gå till inställningar för externa ärenden

Ett annat exempel är i modulen ”Arbetsorder”, där man kan filtrera på grupper för att se en specifik grupps kalender och inbokade tider.