Betalplaner
INFORMATION FÖR ALLA.
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Skapa en betalningsplan för projektet
Vid större projekt som löper under en längre tid kan ni avtala med beställaren om hur, när och hur mycket denne ska betala under arbetets gång. Läs nedan om hur du skapar en betalplan i ett projekt i WorkCloud.
Från projekthantering
Klicka på fliken i projektet och välj ”Skapa betalplan”.
Skapa ny betalplan
Lyft
Ange först hur många lyft det ska vara i betalplanen och klicka på ”Gå vidare”.
Ifyllda värden för ”innehållen del” samt ”innehållen del per lyft” hämtas från inställningarna för modulen men du har även möjlighet att korrigera dessa direkt i betalplanen.
I betalplanen får du en översikt över varje lyft och kan göra anpassningar efter behov.
Del av anbud och typ
“Del av anbud” fördelas automatiskt lika (i procent) utifrån hur många lyft du väljer att skapa från början. Om du lägger till lyft eller artiklar i lyften i efterhand måste du se till att justera “Del av anbud” i lyften så att de speglar betalplanen korrekt. Detta kan du kontrollera längst ned i betalplanen, där du hittar en sammanställning.
När du känner dig nöjd väljer du ”Spara”, den gröna knappen nere till höger.
När du har sparat en betalplan kan du välja att skriva ut den, makulera den, kopiera den, redigera den eller skicka den till kund för godkännande.
Acceptera/neka, skapa order
Acceptera eller neka som användare
Om du klickar på en aktiv betalplan så får du alternativet “Neka betalplan” eller “Acceptera betalplan”. Du kommer då även att få lämna en kommentar kring varför du som användare nekar eller accepterar betalplanen.
Skapa order från accepterad betalplan
När en betalplan är accepterad kan du välja att skapa en order. I orderraderna ser du information från lyften som du skapade från betalplanen.