Affärsfaser & vunnen/förlorad
INFORMATION FÖR ALLA.
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Affärsfaser för bättre koll
Exempel på olika affärsfaser
Kundkontakt | Behovsanalys | Skapa offert | Offert skapad | Offert skickad | Offert besvaradDra mellan olika affärsfaser
I kanban-vyn kan du se vilka affärsfaser olika affärsmöjligheter befinner sig i.
Beroende på vilka begränsningar och automatiseringar som har ställts in av administratören i inställningarna, kan du flytta affärsmöjligheterna manuellt mellan olika affärsfaser.
Statistik över vunna/förlorade affärsmöjligheter
Vunnen/förlorad affärsmöjlighet
I de fall en affärsmöjlighet aldrig når offertstadie, eller om administratören har angivit att färdigmarkerade affärsmöjligheter ska hanteras manuellt, kan man i en affärsmöjlighet markera affären som vunnen eller förlorad via knappen med tre punkter längst ned till höger.
Tips!
Lägg gärna till en anteckning under fliken “Anteckningar” innan ni avslutar affärsmöjligheten, så att man kan gå tillbaka och se varför offertstadie aldrig nåddes.
Händelselogg & kommentarer
Aktivera menyfliken ”Händelser”
För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.
Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?”
Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.
Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.