Affärsfaser & vunnen/förlorad

INFORMATION FÖR ALLA.
Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Innehållsförteckning

Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Få svar på vanliga frågor

Kontakta oss

Affärsfaser för bättre koll

Exempel på olika affärsfaser
Kundkontakt  |  Behovsanalys  |  Skapa offert  |  Offert skapad  | Offert skickad  |  Offert besvarad

Dra mellan olika affärsfaser

I kanban-vyn kan du se vilka affärsfaser olika affärsmöjligheter befinner sig i.

Beroende på vilka begränsningar och automatiseringar som har ställts in av administratören i inställningarna, kan du flytta affärsmöjligheterna manuellt mellan olika affärsfaser.

Statistik över vunna/förlorade affärsmöjligheter

Vunnen/förlorad affärsmöjlighet

I de fall en affärsmöjlighet aldrig når offertstadie, eller om administratören har angivit att färdigmarkerade affärsmöjligheter ska hanteras manuellt, kan man i en affärsmöjlighet markera affären som vunnen eller förlorad via knappen med tre punkter längst ned till höger.

Tips!

Lägg gärna till en anteckning under fliken “Anteckningar” innan ni avslutar affärsmöjligheten, så att man kan gå tillbaka och se varför offertstadie aldrig nåddes.

Händelselogg & kommentarer

Aktivera menyfliken ”Händelser”

För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.

Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?” 

Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.

Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.