Inställningar

FÖR AFFÄRSMÖJLIGHETER.
Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Innehållsförteckning

Generella ikon-betydelser

Skapa ny

Redigera

Radera

Ändra färg

Öppna i ny flik

Dropdown-meny

Byt kund

Extra info

Få svar på vanliga frågor

Kontakta oss

Inställningar för standardvärden, m.m.

Gå till modulen affärsmöjligheter > menyn med tre punkter > ”Inställningar”

Om du inte ser alternativet ”Inställningar” så har du inte har rätt behörighet. Kontakta då din systemadministratör.

Allmänna inställningar

Här kan du skapa olika regler och ställa in vilka standardinställningar som ska gälla för modulen. Exempelvis kan du välja vilken affärsfas som ska triggas igång när en offert är skapad, utskriven eller besvarad. Du kan även välja vilken sida du vill landa på när en offert är skapad från affärsmöjligheten och / eller ställa in regler för vad som ska hända med affärsmöjligheten när en offert besvaras. Det finns en mängd olika valmöjligheter att ställa in andra automatiserade aktiviteter också.

Affärsfas

Skapa nya affärsfaser eller redigera de alternativ som redan existerar.

Typer

Här kan du hantera och skapa egna affärsmöjlighetstyper.

Fält

Välj vilka fält med efterfrågade data som ska vara aktiva och obligatoriska vid registrering av en affärsmöjlighet. Här kan du även bestämma vilka av de aktiverade fälten som ska presenteras i tabellvyn för affärsmöjligheter.

Meny

Här bestämmer du vilka menyalternativ som ska vara aktiverade vid administrering av affärsmöjligheter. Vissa alternativ är tvingande och kan därför inte inaktiveras (exempelvis ”Detaljer”). Dessutom kan du bestämma vilka alternativ som ska vara synliga (”Visa i huvudmeny”), respektive vad som ska visas i dropdownmenyn bredvid. För att underlätta och göra anpassningar efter ert arbetsflöde kan du ändra ordning på menyalternativen.  Se bildexempel nedan.

Källa

Hantera dina källor och skapa nya. ”Källor” används för att tala om hur man har fått en affärsmöjlighet, exempelvis via mässa eller hemsida.

Status

För dig som även vill arbeta med olika statusar så kan du aktivera det under fliken ”Allmänna inställningar” (“Aktivera status för affärsmöjligheter”) och sedan skapa dina egna statusar samt tilldela en färg.

Standardsvar

För att spara tid och underlätta administrationen har du möjlighet att skapa egna standardsvar. Dessa är generiska texter som du, genom ett enkelt knapptryck, kan välja när du skapar anteckningar.

Externa affärsmöjligheter

Det finns möjlighet att skapa affärsmöjligheter från externa system och verktyg. Med hjälp av den inbyggda APIn kan du ställa in standardinställningar för alla nya affärsmöjligheter som kommer in via APIn. Dokumentation för APIn hittar du under systeminställningar. Du kan även komma åt dokumentationen genom att klicka på genvägen för systeminställningar i raden där det står ”Hantera API-nycklar för externa affärsmöjligheter i systeminställningar”.

Kundkonversationer

Här kan du välja hur åtkomsten för kundkonversationer ska vara. Ska kunden få ett mail med en krypterad länk som tar dem direkt till kundkonversationen eller ska kunden verifiera sig via inloggning i kundportalen innan den får åtkomst till konversationen? Bestäm huruvida ni vill visa användarens kontaktuppgifter för kunden eller om det ska vara företagets kontaktuppgifter som visas för kunden. Lägg även in den text som ska skickas till kunden via e-post när det finns en ny konversation från er. Exempelvis ”Du har ett nytt meddelande för din affärsmöjlighet.”

Händelselogg & kommentarer

Aktivera menyfliken ”Händelser”

För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.

Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?” 

Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.

Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.