Offert från affärsmöjlighet
INFORMATION FÖR ALLA.
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Innehållsförteckning
Skapa ny
Redigera
Radera
Ändra färg
Öppna i ny flik
Dropdown-meny
Byt kund
Extra info
Skapa offert från affärsmöjlighet
OBS!
För att få rätt koppling när du skapar en offert så är det viktigt att du först har valt kund och kontaktperson i affärsmöjligheten.
I affärsmöjligheten
Gå till fliken ”Offert” för att ”Koppla till befintlig offert” eller för att ”Skapa en ny offert”.
Koppla till befintlig offert
Om du har flera affärsmöjligheter hos samma kund, så kan du välja att koppla dessa till samma offert. Offerter som redan har en koppling till den valda kunden dyker upp i rull-listan om du klickar på ”Koppla till befintlig offert”. Välj den offert du vill koppla och klicka på ”Slutför koppling”.
Skapa ny offert
För att skapa en ny offert klickar du på knappen ”Skapa offert” och bockar i alla alternativ vid export.
Att bocka i alla alternativ är inte ett måste, men du bör skicka med all information till offerten eftersom du från och med detta stadie kommer att jobba från offerten. Just därför är det starkt rekommenderat.
Eftersom kunden redan är vald skickas du direkt till steg två i offert-registreringen. I de ifyllda fälten har standardvärden från offertinställningar hämtats. Dessa värden går att ändra och anpassa efter offerten i fråga. Offertens benämning följer med från affärsmöjligheten.
Händelselogg & kommentarer
Aktivera menyfliken ”Händelser”
För att se vem som har gjort vad och när i en modul måste menyfliken ”Händelser” vara aktiverad i modulens inställningar.
Tagga varandra i kommentarer – ”@Lotta hur går det med denna?”
Du kan kommunicera med andra användare i systemet under fliken ”Kommentar” genom att skriva ett snabel-a (@), välja en användares namn och sedan skriva din fråga eller kommentar. Användaren får då en notis i WorkCloud (en röd blinkande prick vid pratbubblan i översta menyn) och beroende på vilken inställning användaren har i sin profil kommer det även skickas en notis via e-post, om att denne har blivit nämnd i en kommentar.
Kommentarerna är interna och kan inte ses av kunder. Däremot kan alla användare som har tillgång till t.ex. ärendet i fråga se kommentarerna.